Where you can find simple tutorial for computer software.

Post Top Ad

Post Top Ad

Thursday 8 March 2012

TUTORIAL : BYPASS BLOCKED PAGE.

Salam

Kali ni aku nak buat Entry fasal macam mana nk "Bypass Blocked Page".  Banyak page-page yang disekat sebenarnya, kepada yang familiar mesti rasa geram bila tiba-tiba je website tak boleh buka, sebab di block oleh Malaysia.

Teknik sangat berkesan kepada pelajar-palajar yang nak bukak "FACEBOOK, TWEETER, YOUTUBE" dekat sekolah, atau pun universiti.  Memang geram kan bila da masa free, tapi Facebook tak boleh bukak pula.  Jadi teknik ni la aku gune dekat U aku membuatkan akak praktikal tu mintak aku ajar dia. (Kantoi)

Macam mana nak buat?

Teknik ni aku ajar gunakan website, untuk bypass blocked page tu.  Macam mane dia berfungsi, bila anda buka satu page, anda menggunakan proxy (alamat) anda ke website lain.  Website lain tu mempunyai server nya sendiri. (proxy sendiri).  Ape yang berlaku di sini ialah, anda membuka satu website, jadi anda menggunakan proxy Malaysia ke website luar (contoh: proxy website tersebut di USA) dan service yang disediakan ialah menggunakan website tersebut untuk buka website lain DI DALAM website tersebut.

Susah nak paham?  Aku pun konfius masa nak terangkan nih.  Senang kata, anda tak boleh buka Facebook, tapi anda tumpang website orang lain untuk buka Facebook.

Mana link nya?

Link nya dekat Click Here.

Cuma tekan, dah taip website yang anda ingin surf, dan tara.. Blocked page dapat dibuka.

Selamat mencuba.